Sunday, January 16, 2011

SE….KA..LI LAGI..

Hari ni aku dengan kawan-kawan aku merancang sekali lagi untuk menjejakkan kaki ke tempat mandi yang aku pergi dahulu yang pernah aku nyatakan dalam entri blog yang bertajuk Kajian Lapangan.Kali ni kami pergi tak lagi bertemankan dengan budak-budak yang dulu.Kali ni kami pergi dengan bunga-bunga yang kami petik dari sebuah taman.Tak silap aku taman Lembah Bujang fasa 4.5.Bawa bunga-bunga ni memberikan kami kelebihan ,bukannya apa,bunga-bunga ni akan membawa makanan untuk diberikan kepada kami semua.Sebagai contoh,mee goreng ,kek coklat dan sebagainya.





Nota Titi:Sedap,credit to bunga-bunga yang menyediakan makanan .

12 comments:

  1. milah@pendudk kampung owg asliJanuary 18, 2011 at 12:10 AM

    aku rase mmg kte ditemani oleh bunga2 waktu tu...tetapi bkan bunge ros,bunge mawar or bunge2 yg terdapat dipasaran n yang penting skali bkan bunge ditaman...maksud penulis blog adalah bunge raflesia yg trdapat di dalam utan emazon yg kiat pupus....

    yg peliknye bunge tersebut dijumpai dn di ambil di fasa empat yg berhampiran dgn tokei jual ikan yu..
    walaupun bunge tersebut kiat pupus,yg menariknye ia dijumpai di malaysia....
    satu penemuan yg tdak djangke...
    kalau kta kaji bunge tersebut memakan serangga,tetapi bunge yg dijumpai nie,mengeluarkan satu or sejenis makanan yg telah diproses oleh bunge tersebut iaitu mee kasar n kek coklat....

    peringatan>jgn sesekali mendedahkan penemuan bunge tersebut,dikuatiri akan menyebabkan tajuk se....ka...li...lagi tdk dapat di terbitkn oleh penulis blog...........

    ReplyDelete
  2. Sape bunga-bunga tu jap?

    ReplyDelete
  3. itu aku rasa kau kena tanya milah.aku rasa dia lebih arif tentang bunga-bunga tersebut sebab dia adalah salah seorang daripada penduduk kampung asli yang begitu mesra dengan flora dan fauna.Nanti teman bagi kat romlah nama fb milah.Boleh lah romlah tanya milah sepuas-puasnya..

    ReplyDelete
  4. aku nk comment la pasal pic no satu tu...
    walaupun mereka mandi manda disitu,mereka mengekalkan suasane alam sekitar....
    mungkin korang xfaham maksud aku..korang tgk kat pic no satu dekat seluar salah seowg ahli kaji memakai seluar forest iaitu bermaksud hutan...ni bermakne mereka juga adalah pencinta alam sekitar....
    peringatan........klu korang blajar mkt 420 yg diajar oleh encik rizaimy mungkin korang akn faham...sbb encik rizaimy baru ajar minggu lepas...so,faham2kan la k

    ReplyDelete
  5. milah@pendudk kampung owg asliJanuary 18, 2011 at 12:37 AM

    ha..klu u,romlah nk i punye email fb,slalu la dtang kt sane k...
    i leh bagi detail kat u...

    ReplyDelete
  6. tinggi pendek>sape sebenarnya kau ni ,aku nak tahu jugak sebab aku pun belajar dengan cik MR Shaharudin tu..

    milah@pendudk kampung owg asli>Amboi milah promote tempat sendiri nampak..

    ReplyDelete
  7. komen2. yg entry ni mcm x msuk akal pun ada.. ape kene bunga rafflesia ngan bunga yg dipetik kat fasa 4.5?
    ape kene mengena seluar forest ngan lectrer ko ajar tu tinggi pendek?(nama pun pelik)
    pemilik blog bleh xplain?

    ReplyDelete
  8. Biar teman tolong explainkan.Sebenarnye komen yang pertama yang ditulis oleh milah mempunyai makna yang benar - benar perlu diselami dengan sepenuh jiwa.Apa yang ingin diketengahkan oleh Milah sebenarnya merujuk kepada tokey jual ikan yu.fikir-fikirkan dan amalkan yee.spell biar betul yu not you tau.

    mungkin lecturer tinggi pendek tu jenis go green punya person.Itu pasal seluar ataupun baju yang dipakai semuanya jenis green .sbg contoh forest.

    Aku rasa itu jalah yang aku mampu nak explainkan.Aku harap kau berpuas hati ye..

    ReplyDelete
  9. parti abg long seteroJanuary 18, 2011 at 1:13 AM

    aku harap hang dpt jmpe si milah tu jak...
    dye macam mengintip time kte mandi jeq...klu dye bleh komen mcm dye ade kt sane,xmustahil dye ade gambar time kite tukar pakaian basah...
    harap2 milah x semacam ape yg aku pikirkan....

    ReplyDelete
  10. Kau jangan risau , aku yakin dengan adanya leader yang berwibawa dalam parti kita seperti abang long,segala apa yang membahayakan yang dilakukan oleh milah atau yang seangkatan dengannya akan dibalas balik..haha..

    ReplyDelete
  11. geng kuil hindu tmn lembah merbokJanuary 19, 2011 at 12:59 AM

    ha...dah ckp pasal politik nie,korang jgn lpe undi parti abg long setero...ha..nnt aku ajk smue owg,datang rumah aku,kte wat demostrasi nnt..ha,klu korang xdtg,aku ajk owg len datng pegi umg aku...sbb pe,ha,tu kite xthu...ala mcm cter koboi tu...

    peringatan>anda yg berumur 21thun wajib mengundi pada thun nie...

    wajib thu>klu bleh aku nk korang smue undi abg long setero,klu x nnt,tokei ikan yu take over...


    orait,jgn lupe tgk cter kobai(lous n faun)

    ReplyDelete
  12. buat demonstrasi apa.buat falsh mob - freeze.macam gampang .tak de ke kerja lain yang lagi faedah.

    kawan aku pernah kata kat aku kita ni kalau bodoh jangan bagitau orang..hahahahak

    ReplyDelete