Wednesday, January 19, 2011

Cikgu Mat tu..2

Cikgu Mat:Apehal muka nampak macam marah ja ni.
Aku:Kenapa cikgu baca karangan saya kat budak – budak kelas ?
Cikgu Mat:Kenapa ,tak boleh ke?
Aku:Memang tak boleh la cikgu,nanti apa pandangan diorang semua kat saya
Cikgu Mat;Kamu takut diorang kata kamu ada kaitan dengan pelacuran..
Aku:Sudahlah cikgu,saya dah malas nak cakap dengan cikgu lagi.

Cikgu Mat meninggalkan aku dengan senyuman.Sejak daripada hari tu,aku jarang nak beri perhatian tentang apa yang diperkatakan oleh cikgu mat.Walaupun dia buat lawak,aku cuba sedaya upaya untuk tidak gelak.Sehinggalah pada hari minta maaf kat cikgu – cikgu yang mengajar kami memandangkan kami semua nak ambil peperiksaan SPM,aku pun pergi jumpa cikgu mat dengan hati yang berat,.aku pun cakap simple ja,cikgu saya minta maaf kalau ada salah silap.Cikgu Mat membalas kata – kata aku dengan anggukan dan senyuman.

Aku meminta maaf kat cikgu mat sekali lagi ketika perjumpaan aku dengan cikgu mat dekat TESCO tempoh hari.Tapi kali ni cikgu mat membalas kata – kata aku dengan senyuman sambil dia berkata cikgu dah lama maafkan kau sebenarnya. Aku tersenyum..

Nota Kaki:Atas permintaan ramai,aku letakkan juga sambungan cerita ini pada hari ini.. 

9 comments:

  1. berani jugak hang tegor cikgu mat jap..cikgu mat macam mana,masih maintain macam dulu ke jap..

    ReplyDelete
  2. Dia okey .Masih lagi sama macam dulu ,cuma sekarang dia dah rabun,dia pakai spec la ni..

    ReplyDelete
  3. Nanti kalau jumpa dia ,kabor kate bendahari of dead poet society 2 batch 07/08 kirim salam..

    ReplyDelete
  4. Hahaha.o captain,i captain haikal.Insyaallah kalau aku ditakdirkan utk jumpa dengan cikgu mat lagi aku tolong sampaikan..

    ReplyDelete
  5. Same.Just remember this word haikal,SEIZE THE DAY.

    ReplyDelete
  6. aku mmg da agak pe sambungan cter cikgu mat 2...puas aku pikir time kelas jepon tdi....sampai aku xfhm la ape yg diajar...
    tpi xpe...yg penting aku dpt rasekn ape yg penulis rase time karangan beliau dbace...

    ReplyDelete
  7. mata rama-rama>terima kasih kerana mengikuti cerita ini sampai hilang fokus belajar..apa-apa pun ,terima kasih diucapkan sekali lagi kerana dapat menyelami jiwa penulis...

    ReplyDelete