Tuesday, February 22, 2011

Sekitar Pilihan Raya MPP Tempat Belajar Teman..










Mana budak - budak business ni?


Artikel ini diemailkan kepada aku sejurus aku meletakkan gambar – gambar ini.Aku dapat mengagak bahawa penulis  juga adalah pelajar  di tempat belajar aku ini.
Pilihan raya ini umpama medan untuk anak-anak muda bertanding atas nama mereka,nama fakulti ataupun nama kursus yang mereka ambil.Tidak kisahlah mana-manapun,yang penting mereka haruslah menunaikan janji-janji mereka yang mereka taburkan dalam manifesto mereka.Pelajar-pelajar  yang tidak bertanding akan bertindak sebagai pengundi yang bijak sama ada untuk memilih calon – calon yang selayak – layaknya ,bukanlah sekadar memilih kerana muka calon tersebut boleh market  ataupun cantik sahaja.Kita sebagai pengundi harus lah memilih dengan sebijak-bijaknya kerana mereka yang bakal bergelar MPP inilah yang akan menjadi nadi penggerak pelajar-pelajar yang lain.kita tidak mahu muncul isu ketidak puas hati kerana kita jugalah yang mengundi mereka ini.
Aku yang memerhati dari jauh  hanya mampu untuk meluahkan  sahaja kerana aku baru sahaja memasuki pusat pengajian ini.Agak sukar untuk pelajar-pelajar di sekeliling untuk terus mengenali aku.Meskipun begitu,aku tidak berapa berpuas hati dengan system pilihan raya ini.Aku melihat kempen pilihan raya ini begitu hambar sehinggakan 2 hari terakhir sebelum pilihan raya bakal berlangsung,tidak ada langsung suasana keghairahan untuk berpilihan raya ini.Mereka menganggap pilihan raya ini hanyalah untuk mendapat  kupon makanan selepas meng’klik’ untuk seorang ataupun dua calon. Mungkin juga pihak atasan di tempat belajar aku ini tidak membenarkan untuk berkempen dengan  cara yang lebih agresif.mungkin.mungkin
Apa-apa pun aku ingin mengucapkan tahniah kepada wakil MPP yang baru dan semoga berjaya …

5 comments:

  1. puteri helang chocolateFebruary 22, 2011 at 8:51 PM

    kau undi sape? cecite kat aku siket 'cekgu bel'
    :D

    ReplyDelete
  2. mestilah kak dna.i (hati) the marketing student.haha.(mata di atas,tangan di bahu)

    ReplyDelete
  3. usop (penari kebudayaan kg pisang)February 22, 2011 at 11:25 PM

    ia...aku penig la...nie pilihan rye mpp ke atau mpiyms(majlis perwakilan ikan yu semalaysia)
    knpe tokei ikn yu ade dlm pilihn rye tu?or dye silap tempat ko...
    aku rase dye igt, smue owg kt dewan tu dapat subsidi kot...yela skrng nie kn penting subsidi seperti subsidi baje, subsidi cili(bak kate usop la)
    ataupun andaian kedue aku,dye nk tukar prospek dye..ye ar dri tokei ikan yu(skema taman) ke dalam politik nie........
    pening2
    hang tlong jwb smue persoalan aku nie,











    dah dapat jwab angkat tgn cam aku ye...........

    ReplyDelete
  4. usop,kita tak boleh nak kacau hak orang usop.dia juga ada hak untuk ngundi usop.jadi biarkan dia usop jika dia nak jadi pemimpin biarkan je,kalau dia nak tukar prospek,biarkan aje,tapi kalau dia dah melebih - lebih sangat,kita bakor jalah.udahlah tu,teman pun pun dah tak larat nak buat tangan macam usop,jadi teman turunkan je lah tangan teman ni ye..

    ReplyDelete
  5. usop (penari kebudayaan kg pisang)February 24, 2011 at 2:03 PM

    ate teman ingt nk bakau jeq umah dye
    bleh taman cili kt rumah dy
    benih cili,kome jgn risau
    kerajaan bgi subsidi nnt
    ala mcm subsidi baje dlu

    ReplyDelete