Saturday, July 31, 2010

Lalu Dia Kata (LDK)..


Hujan hari ni taklah beberapa menentu sangat.Sekejap lebat,sekejap renyai-renyai.Aku ada LDK hari ni.Mulanya tak nak pergi,tapi banyak kawan aku yang pergi ,aku pun join sekali.Kitorang punya LDK ni dibahagikan dalam bentuk-bentuk kumpulan dan dibuat di bilik  bilik yang berasingan.Jadi dapatlah aku jumpa dengan kawan kawan yang baru dari jabatan-jabatan yang lain.LDK aku ni diketuai oleh imam masjid yang ada kat tempat belajar aku ni.Dia ni muda lagi ,baru dalam 24 tahun.Yang seronoknya tentang LDK aku ni,ketua kitorang tak ikut seratus peratus tentang apa yang harus dibuat dalam LDK ni.DIa buat ikut cara dia.Benda pertama yang dia suruh kami semua lakukan ialah mengingati semua nama yang ada dalam bilik tu.Tapi aktiviti yang paling berbekas dalam hati aku ialah aktiviti Kerohanian Jiwa.Ketua kitorang akan panggil secara sukarela beberapa orang untuk berkongsi pengalaman yang dapat menyedarkan jiwa kami semua .Tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan bangun.Dia sukarela untuk menceritakan tentang pengalamannya.Aku tak pasti dia dari jabatan mana,tetapi pengalamannya menceritakan tentang insan yang dia sayang iaitu ayahnya telah sedikit sebanyak meruntun jiwa aku.

Walaupun selepas habis LDK itu ,aku jarang lagi bertemu dengan pelajar perempuan tu,tetapi jauh dari sudut hati , aku tetap mendoakan yang terbaik untuk ayahnya itu.

Nota Kaki : Kadang-kadang kita tidak sedar akan sesuatu barang ataupun seseorang yang penting dalam hidup kita sehinggalah kita kehilangannya.

Sekadar tatapan.Gambar ihsan daripada Ben Ludin.
1


1


No comments:

Post a Comment